sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Krooninen gastriitti

Gastroskopia vastaus tuli tällä viikolla. Mulla ei ole helikobakteeria, mut kroonista gastriittia löytyy. Tällä hetkellä oireet on poissa kun syön fiksusti, enkä olis varmaan edes tienny että semmonen on, ellei gastroskopiaa ois tehty leikkausta varten. MUTTA mulla on ollu muutaman kerran aika ikävät "kohtaukset", eli maha on sattunut niin että olen ollut kylmähikinen. Kun ne kohtaukset kuitenkin loppui kun lopetin pepsimaxin lähes kokonaan niin eipä ole tarvinnut lääkärillekään mennä niiden takia. Mulla oli 2009 pitkä särkylääkekuuri ja veikkaan että sillon on tehty alku gastriitille, vaikka zoltia sun muita vatsaa suojaavia lääkkeitä söinkin. Kahvia juon nykyäänkin hyvin harkiten, samoin pepsimaxia. Kahvi ei onneks koskaan oo kuulunut mun suosikkeihin vaikka hyvältä tuoksuukin :)



Sain myös ajan gastroenterologiselle osastolle 2.10. eli juuri ennen leikkausta. Sairaanhoitajan vastaanotolle menen elokuun lopussa, hän neuvoo ENE-dieetin. Vaikka en kyllä tiedä mitä neuvomista siinä enää on...
Asiat siis etenee koko ajan ja painokin putoo :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti