torstai 30. elokuuta 2012

ENE-diettiohjeet saatu

Kävin tänään sairaanhoitajan vastaanotolla ja se tuntui olevan tyytyväinen että paino oli taas pudonnut aika mukavasti. Juteltiin sitten niitä näitä, se laski mun BMIn, mittas mun painon ja vyötärönympäryksen.





ENE-dietillä saan siis syödä pussikeittoja ja pirtelöitä 500-800 kalorin edestä päivässä. Lisäks saa syödä kasviksia 500-600g. Kysyin patukoista ja niitä saa syödä yhden päivässä, ne kun sisältää 200 kaloria, kun taas pussit 100 kaloria. Eli yhden aterian saa korvata patukalla. Vähän mua kauhistuttaa etukäteen, mut se että saa syödä kasviksia helpottaa hiukan. On edes jotain pureskeltavaa.




Oikeastaan muusta ei sitten juteltukaan. Kyseli se tietysti oonko vielä leikkaukseen menossa, vai oonko tullu katumapäälle. Sanoin että ootan leikkausta innolla, mut toi ENE hiukan kauhistuttaa. Kovasti se sitten tsemppas ja toisti moneen kertaan mun pystyvän siihen. Jep, niin pystynkin!

2 kommenttia:

  1. Tosi kiva sun blogi. Mä olen kanssa menossa leikkaukseen. Mulla leikkaus 5.11. Hiukan jänskättää :) Mulla on tällä hetkellä motivaation puute koska paino pysynyt melkeen 2 viikkoa samassa. Ajattelin huomisesta alottaa ENEn ja pitää viikon kaks tai sitte loppuun saakka. Tsemppii sulle leikkaukseen :)

    VastaaPoista
  2. Heh, mulla on paino junnannu varmaan kuukauden jo samassa, mut tiedän et tän ENEn myötä motivaatio löytyy taas. Tosin oon sairastellu, enkä oo päässy salille ni siksikin varmaan paino pysynyt samana. Mut eipä oo noussu kuitenkaan! Mua ei leikkaus jännitä (vielä) yhtään, odotan sitä innolla :D Tää ENE mua vähän epäilyttää et miten saan sen vedettyä läpi... Tsemppiä sulle myös!

    VastaaPoista